skip to content

ITIL® Service Strategy kurs

ITIL Service Strategy-kurset bygger videre på de generelle prinsippene som dekkes av ITIL Foundation kurset. Kurset dekker det strategiske perspektivet for tjenesteleveranser samt styring og kontroll av virksomheten, samt grensesnittet mellom Service Strategy og de andre fasene innenfor ITILs definerte livssyklus. Kurset dekker ikke detaljnivå innenfor de strategiske prosessene (dette er dekket av ITIL Intermediate Capability kursene).
Kurset passer for

Kurset passer for personer som ønsker en dypere forståelse av Service Strategy livssyklusen, og spesielt for roller innen IT økonomi- og leverandørstyring.

Forkunnskaper

ITIL Foundation sertifisering

Poeng

3 poeng

ITIL Service Strategy sertifisert ved bestått eksamen

Praktisk informasjon

Kurset varer i 3 dager.
Vi stiller med erfarne, norske instruktører. Kursmateriell og eksamen er på engelsk.
Eksamen varer i 120 min. Eksamen på slutten av siste kursdag.
Det anbefales 21 timer til selvstudium.
Pris for kurset er NOK 17.950,- Dette inkluderer kursdokumentasjon og sertifisering.

Velg sted og tid

Passer ITIL Service Strategy-kurset for meg?

Den modulbaserte oppbygningen av Intermediate-nivået setter deg i stand til å spesialisere deg innenfor ITIL. ITIL Service Strategy-kurset vil hjelpe deg å tilegne deg kunnskap, ferdigheter og ledelsesteknikker nok til å koordinere alle aktiviteter på dette Lifecycle-trinnet.

Som for de andre Intermediate-kursene er det ingen obligatoriske krav utover ITIL Foundation sertifisering, men to til fire års yrkeserfaring fra IT Service Management er i høyeste grad å anbefale.

Den enkeltes valg vil avhenge av kandidatens individuelle karrieremål.

For mer informasjon om kurset og om det passer for deg, se her (Ekstern lenke)


Kursdokumentasjon

Omfattende kursdokumentasjon er inkludert.

For detaljert oversikt over pensum se her (Ekstern lenke)

ITIL®, PRINCE2®, MoV®, MoP®, MoR®, MSP® and P3O® are registered trade marks of AXELOS Limited

Del denne siden