Etablering av Tjenestekatalog
Ledere fra forretningssiden og IT som ønsker en innføring i etablering av en tjenestekatalog, personer som har interesse for og/eller et ansvar for tjenesteleveransene, prosesseiere og prosessledere, personer med kundeansvar og tjenesteeiere.
Det er ingen formelle krav til forkunnskaper, men det anbefales at deltakerne har noe kjennskap til tjenesteleveranser.
Ingen poeng
Ingen sertifisering
Praktisk informasjon
Velg sted og tid
Etter gjennomført kurs vil deltakerne:
-Forstå viktigheten av tjenestekatalogen
-Vite hvilken rolle tjenestekatalogen spiller i tjenesteleveransene
-Vite hvordan man kan skape interesse og forankring for innføring av tjenestekatalog i egen organisasjon
-Kjenne til en metodisk tilnærming til etablering av tjenestekatalog
-Kjenne til eksempler, maler og modeller for gjennomføring av et implementeringsprosjekt
-Vite hvordan tjenestekatalogen henger sammen med andre elementer og støttesystemer i et livssyklusperspektiv
-Vite hvilke verktøy som er ledende i markedet og hva som er styrker og svakheter
Kursinnhold:
Modul 1: Hva er en tjenestekatalog
Modul 2: Hvordan selge inn prosjektet
Modul 3: Innføring i en metodisk tilnærming for etablering av tjenestekatalog
Modul 4: Verktøystøtte
Kursmateriell:
Deltakerne får utdelt kopi av presentasjonen.
ITIL®, PRINCE2®, MoV®, MoP®, MoR®, MSP® and P3O® are registered trade marks of AXELOS Limited
Del denne siden